TØR DU LADE DINE KUNDER GÅ?
Er dit koncept stærkt nok til, at du kan lade kunden gå? Og have en ro i maven, fordi du tror på, at kunden selv kommer tilbage?
Stort set al salgstræning fokuserer på, at du som sælger holder bolden på din banehalvdel. Insisterer kunden på at forlade forretningen, så bør du som sælger sørge for at få kundens oplysninger, så du derved er i kontrol over den fremtidige kommunikation. Dette er ofte under påskud af, at skulle undersøge en leveringstid, lavere pris, eller noget helt tredje. Men det handler jo om, at du som sælger, ønsker at kunne kontakte kunden, og holde dem til ilden.
Men forestil dig nu, at dit koncept og dit serviceniveau var så højt, at du ikke behøvede dette desperate "hook" i kunden...
Kan det faktisk være vejen til et mere langsigtet og givende afkast?
Jeg delte forleden en personlig oplevelse om servicen hos Comwell Kellers Park. Kort fortalt: Vi måtte aflyse et planlagt ophold pga. sygdom - på dagen. Vi havde klar forventning om, at dette ikke var muligt - men vi blev mødt med yderst stor forståelse, til trods for Comwells generelle regler, som let findes på deres hjemmeside.
Enden af det blev, at de blot annullerede vores reservation, da de ikke ønskede vi var bundet op på en dato, der ikke passede - samt at det også ville medføre øget arbejde for dem at håndtere. De håbede derfor blot på at se os, når vi igen blev friske.
Det gør de uden tvivl - så de er ikke gået endeligt glip af de ca. kr. 3-4.000,- som overnatningen ville løbe op i. Dertil kommer så den opmærksomhed, som mit opslag gav. Det er på nuværende tidspunkt set af mere end 3.500 mennesker på LinkedIn, hvoraf 120 er ejerledere, 76 er C-level og 180 er i andet øverste ledelseslag. Kan vi blive enige om, at netop denne gruppe af mennesker, er interessante for et hotel som Comwell, som i høj grad lever af konferencer og forretningsrejsende?
Skulle vi af uransagelige årsager, ikke få booket et ophold på Comwell Kellers Park i den kommende tid, så vil jeg formode, at de "mistede" ca. kr. 3-4.000,-, let tjenes hjem på nye kunder?!
Er dit koncept og serviceniveau ligeså højt? Skaber du oplevelser, som dine kunder ønsker at dele?
Comments